-->
codziennie w godzinach pracy Urzędu, pok. nr 2.
1. W zakresie rejestracji stanu cywilnego:
1) sporządzanie aktów stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) w trybie zwykłym i w trybach szczególnych oraz weryfikacja wniosków,
2) sporządzanie wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego,
3) sporządzanie przypisków w aktach stanu cywilnego,
4) migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego w aplikacji Źródło, zlecanie migrowania aktów przez inne urzędy stanu cywilnego w aplikacji Źródło, przenoszenie własnych aktów do rejestru stanu cywilnego w aplikacji Źródło,
5) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego skróconych, zupełnych na drukach wielojęzycznych,
6) wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby oraz zaświadczeń o stanie cywilnym,
7) dokonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego innych niż akty stanu cywilnego w formie decyzji administracyjnych albo czynności materialno-technicznych,
8) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński i braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
9) przyjmowanie oświadczeni o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
10) przyjmowanie oświadczeni o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, zmianie imienia dziecka
11) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa za granicą
12) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym,
13) przyjęcie oświadczeni o uznaniu ojcostwa oraz rejestracja uznania ojcostwa lub odmowy uznania,
14) organizowanie uroczystości zawarcia małżeństwa i jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego,
15) współpraca z sądami i innymi organizacjami państwowymi w zakresie rejestracji stanu cywilnego,
16) współpraca z jednostkami organizacyjnymi kościołów i związków wyznaniowych w zakresie zawierania małżeństwa konkordatowych,
17) prowadzenie korespondencji z polskimi konsulatami oraz obcymi placówkami konsularnymi w zakresie realizowanych zadań,
18) przekazywanie dla potrzeb statystyki publicznej informacji dotyczących zarejestrowanych urodzeń, małżeństw, zgonów,
19) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie zmiany imienia, imion lub nazwiska
20) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, prowadzenie do nich skorowidzów oraz przekazywanie do Archiwum Państwowego.
2. W zakresie ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych:
1) przyjmowanie zgłoszeń wynikających z obowiązku meldunkowego (zgłoszenie zameldowania na pobyt stały, czasowy, wymeldowania na pobyt stały, czasowy, zgłoszenie wyjazdu za granicę na pobyt stały, czasowy, zgłoszenie powrotu z wyjazdy za granicę),
2) nadawanie numeru PESEL z urzędu i na wniosek, zmiana numeru PESEL,
3) wydawanie decyzji w sprawach meldunkowych i prowadzenie postępowań administracyjnych,
4) wydawanie zaświadczeń z zakresu ewidencji ludności, w tym o zameldowaniu oraz zaświadczeń z rejestru mieszkańców,
5) wydawanie decyzji o odmowie udostępniania danych osobowych z ww. rejestrów,
6) udostępniania danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, w tym wydawania i podpisywania postanowień o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie udostępnienia danych, na zasadach określonych w ustawie o ewidencji ludności,
7) usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL i rejestrze mieszkańców,
8) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość, w tym: weryfikacja wniosków o wydanie dowodu osobistego, wprowadzanie danych do RDO, sprawdzanie zgodności danych z danymi z RDO i PESEL,
9) przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, kradzieży tożsamości, zawieszanie certyfikatów w dowodzie osobistym, cofnięcie zawieszenia;
10) unieważnianie dowodu osobistego w RDO,
11) wydawanie decyzji w sprawach dowodu osobistego i wydawanie zaświadczeń z rejestru dowodów osobistych,
12) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru dowodów osobistych,
13) powiadomienie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu,
14) współpraca z urzędami gmin, organami policji i wojskowymi, sądami w sprawach wynikających z ruchu ludności oraz w zakresie przestrzegania dyscypliny meldunkowej, a także w związku z wystawianiem dokumentów tożsamości,
15) współpraca z jednostkami oświatowymi w zakresie realizacji obowiązku szkolnego;
16) przyjmowanie wniosków o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych z Rejestru danych kontaktowych RDK.
3. W zakresie ewidencji działalności gospodarczej:
1) przyjmowanie wniosków CEIDG-1 (wniosek do rejestracji działalności gospodarczej osób fizycznych):
a) wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
b) zmianę wpisu w CEIDG,
c) wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej
d) wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej,
e) wykreślenie wpisu z CEIDG;
2) przekształcanie wniosków na formę dokumentu elektronicznego i przekazywanie do CEIDG;
3) archiwizowanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
4) wzywanie do skorygowania lub uzupełnienia niepoprawnego wniosku CEIDG-1,
5) pomoc przy wypełnianiu wniosku CEIDG-1 oraz prawidłowym określeniu działalności wg kodów PKD,
6) udzielanie informacji i wyjaśnień w sprawie rejestracji działalności gospodarczej .
4. W zakresie kwalifikacji wojskowej i powszechnego obowiązku obrony: wykonywanie zadań określonych w ustawie o obronie Ojczyzny należących do kompetencjach Wójta dotyczących rejestracji i kwalifikacji wojskowej, w tym:
a) prowadzenie rejestracji wojskowej na podstawie danych znajdujących się w ewidencji ludności i dowodów osobistych,
b) wykonywanie czynności w ramach kwalifikacji wojskowej, w tym sprawdzanie tożsamości osób podlegających kwalifikacji, wzywanie do stawienia się do kwalifikacji, nakładanie grzywny na osoby, które nie stawiły się do kwalifikacji, zarządzanie przymusowego doprowadzenia do kwalifikacji,
c) prowadzenie rejestru osób objętych rejestracją wojskową oraz wykazu osób podlegających wezwaniu do kwalifikacji wojskowej i przekazywanie rejestrów i wykazów szefowi wojskowego centrum rekrutacji.
5. W zakresie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz naliczaniem opłat za korzystanie z zezwoleń:
1) wydawanie zezwoleń jednorazowych i długoterminowych na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży,
2) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, kontrola terminów wnoszenia tych opłat,
3) wydawanie decyzji o odmowie udzielenia zezwolenia, wygaszeniu zezwolenia oraz cofnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
4) przedkładanie w celu zaopiniowania wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
5) kontrola wykorzystania ustalonego limitu punktów sprzedaży napojów alkoholowych,
6) przyjmowanie oświadczeń o obrotach napojami alkoholowymi oraz weryfikacja prawidłowości składanych opłat,
7) dokonywanie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
8) przygotowywanie danych dotyczących wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i sporządzanie sprawozdań
Osoba wytwarzająca informację: | Gregorowicz Beata |
Data wytworzenia informacji: | 22-03-2023 |
Osoba wprowadzająca informację: | Gregorowicz Beata |
Data wprowadzenia informacji: | 22-03-2023 |