-->
Codziennie w godzinach pracy Urzedu, pok. nr 2
1. Zadania wynikające z ustawy Prawo o zgromadzeniach, w oparciu o przepisy rozdziału 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach, w tym:
1) przyjmowanie zawiadomień o zamiarze zorganizowania zgromadzenia i publikacja w BIP,
2) informowanie o organizowanym zgromadzeniu właściwe podmioty,
3) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych o zakazie zgromadzenia publicznego,
4) wydawanie rozstrzygnięć (decyzji ustnych) o rozwiązaniu zgromadzenia,
5) wydawanie identyfikatorów przewodniczącemu zebrania.
2. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi, kultury, sportu i spraw społecznych:
1) współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi na rzecz rozwoju i promocji Gminy w zakresie zadań określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) prowadzenie banku danych o organizacjach pozarządowych, systematyczne aktualizowanie na stronie internetowej gminy;
3) opracowanie rocznych planów współpracy z organizacjami pozarządowymi;
4) zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
5) ogłaszanie i przeprowadzanie otwartego konkursu ofert na zlecanie wykonania zadań własnych gminy organizacjom pozarządowym;
6) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, analizowaniem, sprawdzaniem ofert składanych przez organizacje pozarządowe oraz sporządzanie umów na realizacje zadań zleconych organizacjom pozarządowym;
7) kontrola zgodności wydatkowania przekazanych przez gminę dotacji organizacjom pozarządowym z zadaniami wynikającymi z zawartych umów;
8) terminowe przygotowywanie sprawozdania z realizacji programu współpracy celem przedłożenia przez Wójta Radzie Gminy;
9) propagowanie kultury fizycznej i sportu, współpraca z placówkami szkolnymi, klubami sportowymi i innymi stowarzyszeniami w przedmiotowym zakresie;
10) prowadzenie spraw z zakresu zdrowia publicznego i promocji zdrowia, w tym zdrowia psychicznego, realizacja programów prozdrowotnych i współpraca w tym zakresie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami;
11) prowadzenie postępowań w sprawie wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
12) przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu imprezy artystycznej lub rozrywkowej;
13) koordynowanie działań związanych ze zbiórkami publicznymi;
14) prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz innych obiektów niż obiekty hotelarskie, położonych na terenie Gminy, w których są świadczone usługi hotelarskie, wydawanie zaświadczeń o wpisie do tych ewidencji;
15) współpraca z kołami gospodyń wiejskich na terenie gminy;
16) współpraca z OPS w realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, w szczególności w zakresie funkcjonowania zespołu interdyscyplinarnego ds. przemocy w rodzinie i zespołów roboczych;
17) prowadzenie spraw z zakresu ekonomii społecznej.
3. W zakresie promocji i turystyki:
1) opracowywanie i koordynacja działań w sferze promocji Gminy we współpracy z komórkami organizacyjnymi i jednostkami organizacyjnymi, w tym opracowywanie rocznych planów imprez promocyjnych z udziałem Gminy;
2) planowanie i realizacja działań z zakresu turystyki na terenie Gminy;
3) opracowywanie materiałów informacyjnych i promocyjnych Gminy, przy współpracy z referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy, w tym:
a) opracowywanie materiałów promocyjnych, promujących walory kulturowe, historyczne i turystyczne Gminy,
b) przygotowywanie projektów informatorów, folderów, kalendarzy, ulotek promocyjnych, zaproszeń,
c) zamawianie artykułów reklamowych i materiałów promocyjnych dla Gminy,
d) współpraca z drukarniami, agencjami reklamowymi i wykonawcami materiałów promocyjnych;
e) wydawanie materiałów promocyjnych zainteresowanym osobom i podmiotom, które złożyły wniosek w tej sprawie;
4) współudział przy organizacji konkursów gminnych, objętych patronatem Wójta;
5) kompletowanie materiałów promocyjnych w celu ich publikacji na stronie internetowej gminy oraz innych wydawnictwach przy współpracy z komórkami organizacyjnymi urzędu;
6) realizacja kompleksowej dokumentacji fotograficznej z działalności Gminy i jej organów;
7) współudział w redagowaniu i wydawaniu gminnego informatora „Wieści z gminy Serniki”.
4. W zakresie ochrony zabytków i dóbr kultury:
1) realizacja zadań określonych w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami należących do kompetencji Wójta;
2) prowadzenie spraw związanych z opracowaniem gminnego programu opieki nad zabytkami, realizacja programu i przedkładanie sprawozdań z realizacji Radzie Gminy;
3) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków i bieżąca aktualizacja ewidencji;
4) wnioskowanie o wpis do rejestru zabytków i dóbr kultury nieruchomych i ruchomych oraz kolekcji;
5) opracowywanie projektów zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytków w nagłych przypadkach i powiadomienie o tym właściwego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
6) przyjmowanie zawiadomień o ujawnieniu przedmiotu, który posiada cechy zabytku oraz o znalezieniu przedmiotu archeologicznego lub odkrycia wykopaliska i powiadomienie o tym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
7) prowadzenie spraw związanych z udzieleniem przez gminę dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków i gminnej ewidencji, zgodnie z obowiązującą uchwałą Rady Gminy;
8) współpraca ze stanowiskiem ds. zarządzania kryzysowego, obronności i ochrony przeciwpożarowej w zakresie opracowania planów ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.
5. Pełnienie funkcji Pełnomocnika Wójta do realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, w tym: przygotowanie wspólnie z Gminą Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i przedkładanie Wójtowi corocznie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, a także projektu preliminarza na jego wykonanie i projektu sprawozdania z jego realizacji. Szczegółowe zadania pełnomocnika określa zarządzenie Wójta w sprawie powołania Pełnomocnika.
Osoba wytwarzająca informację: | Gregorowicz Beata |
Data wytworzenia informacji: | 22-03-2023 |
Osoba wprowadzająca informację: | Gregorowicz Beata |
Data wprowadzenia informacji: | 22-03-2023 |