-->
Codziennie w godzinach pracy Urzędu, pok. nr 12
1.Realizacja zadań z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, w tym:
1) przygotowywanie umów na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, Regulaminem dostarczania wody i odprowadzania ścieków;
2) przygotowywanie projektów taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków;
przeciwdziałanie zanieczyszczeniu wód i ujęć wodnych, zlecanie pomiarów i analiz, współpraca z inspektoratem sanitarnym;
2. W zakresie ochrony środowiska, gospodarki odpadami i utrzymania czystości:
1) ochrona gruntów rolnych i leśnych, w tym wydawanie opinii/postanowień w sprawach:
a) zmiany charakteru użytkowania gruntu,
b) przeznaczenia gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,
c) wyłączenia gruntów z produkcji rolnej,
d) rekultywacji nieużytków oraz zdewastowanych i zdegradowanych gruntów, w tym określania kierunku rekultywacji i opiniowania prawidłowości wykonania prac rekultywacyjnych,
e) w pozostałych sprawach przewidzianych przepisami prawa geologicznego i górniczego;
2) wykonywanie działań w zakresie ochrony przyrody i środowiska, w tym wód, powietrza, kontrola przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością organów Gminy;
3) realizacja gminnego i powiatowego programu ochrony środowiska;
4) rozpatrywanie interwencji w sprawie naruszeń zasad ochrony środowiska, zgłaszane przez inne organy i mieszkańców;
5) przeprowadzanie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko przed wydaniem decyzji w sprawie planowanego przedsięwzięcia mogącego oddziaływać na środowisko;
6) prowadzenie procedur i przygotowywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
7) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą, w tym prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie;
8) wykonywanie zadań będących w kompetencji Wójta w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska;
9) współpraca z organizacjami ekologicznymi, organizowanie akcji ekologicznych;
10) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń dla podmiotów wykonujących działalność w zakresie:
a) na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
b) w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
c) w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk, spalarni zwłok zwierzęcych;
11) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz kontrolowanie częstotliwości ich opróżniania i sposobu pozbywania się osadów;
12) opiniowanie wniosków o zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów;
13) współpraca ze Związkiem Komunalnym w zakresie ustanawiania selektywnego zbierania odpadów, w tym tworzenia punktów selektywnego zbierania odpadów i działania PSZOK;
14) nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi na terenie gminy, w tym przeciwdziałanie powstawaniu dzikich wysypisk, współpraca ze Związkiem Komunalnym w tym zakresie;
15) opracowanie projektów uchwał dotyczących utrzymania czystości i porządku, w tym regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;
16) aktualizacja regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, koordynacja działań ze Związkiem Komunalnym Gmin Ziemi Lubartowskiej w tym zakresie;
17) prowadzenie kontroli w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy i Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;
18) koordynacja pozostałych zadań gminy przekazanych i realizowanych przez Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej, w tym prowadzenie dokumentacji administracyjno-biurowej z zakresu przynależności Gminy do Związku.
3. W zakresie ochrony przyrody i opieki nad zwierzętami:
1) realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o ochronie przyrody, w tym:
a) rozpatrywanie wniosków osób fizycznych w sprawie usunięcia drzew i krzewów,
b) ustalanie konieczności uzyskania zezwolenia i wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
c) ustalanie opłat za usuwanie drzew i krzewów,
d) wydawanie decyzji o wymiarze kar pieniężnych za nielegalne usuwanie drzew i krzewów;
2) prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem form ochrony przyrody, w tym pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych, zespołów krajobrazowo-przyrodniczych;
3) opiniowanie, uzgadnianie uchwał w sprawie tworzenia parku krajobrazowego, wyznaczania obszaru ochronnego krajobrazu, obszarów Natura 2000;
4) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem opieki bezdomnym zwierzętom i ich wyłapywaniem, w tym:
a) opracowywanie projektu Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiem bezdomności zwierząt,
b) wydawanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną,
c) wydawanie decyzji o czasowym odebraniu zwierzęcia właścicielowi lub opiekunowi;
5) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem, transportem i utylizacją zwłok padłych zwierząt;
6) współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierząt, przyjmowanie i przekazywanie Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej zgłoszeń o podejrzeniu zachorowania lub zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną, współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. zarzadzania kryzysowego, obronności i ochrony przeciwpożarowej;
7) podejmowanie czynności w zakresie gospodarki łowieckiej i współpraca z kołami łowieckimi, wykonywanie zadań Wójta związanych z gospodarką łowiecką.
4. W zakresie zadań wynikających z ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne
1) wykonywanie czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania w sprawie scalenia oraz rozgraniczenia nieruchomości, w tym wydawanie decyzji i postanowień,
2) prowadzenie postępowań w zakresie podziałów nieruchomości, w tym wydawanie decyzji i postanowień;
3) prowadzenie postępowań dotyczących ustalania służebności przesytu na nieruchomościach gminnych i przekazywanie dokumentacji do pracownika ds. gospodarki nieruchomościami w celu zawarcia aktu notarialnego;
4) prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową nieruchomości, prowadzenie i aktualizacja ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
5) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nazw ulicom i placom publicznym, przeprowadzanie konsultacji w tym zakresie oraz przygotowywanie stosownych projektów uchwał;
5. W zakresie ochrony i zarządzania siecią dróg gminnych:
1) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, pobieranie należnych opłat z tego tytułu;
2) opiniowanie i wydawanie zgody na lokalizację w pasie drogowym dróg gminnych reklam, obiektów i urządzeń nie związanych z gospodarką drogową;
3) orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności;
4) naliczanie kar za samowolne zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, za umieszczanie w nim reklamy, obiektu i urządzenia bez wymaganego zezwolenia oraz za przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określono;
5) prowadzenie spraw dotyczących oświetlenia ulicznego, w tym nadzór nad realizacją umowy o eksploatację i konserwację oświetlenia ulicznego;
6) nadzór nad utrzymaniem przystanków i wiat;
7) nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem rowów melioracyjnych, zbiorników wodnych i urządzeń melioracyjnych położonych na gruntach gminnych i współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie ich eksploatacji;
8) koordynacja i opiniowanie rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy transport drogowy;
9) wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na obszarze gminy.
Osoba wytwarzająca informację: | Gregorowicz Beata |
Data wytworzenia informacji: | 22-03-2023 |
Osoba wprowadzająca informację: | Gregorowicz Beata |
Data wprowadzenia informacji: | 22-03-2023 |