-->
Redaktor BIP
Kierownik referatu
Codziennie w godzinach pracy Urzędu, pok. nr 10
1. W zakresie inwestycji:
1) inicjowanie przedsięwzięć inwestycyjnych i przygotowywanie informacji o potrzebach i możliwościach w tym zakresie;
2) udział w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i remontowych przy uwzględnieniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i lokalnych potrzeb społecznych, m.in. w zakresie: zaopatrzenia w wodę, zaopatrzenia w energię elektryczną, zaopatrzenia w energię cieplną, w zakresie kanalizacji sanitarnej, oczyszczania ścieków komunalnych, urządzeń sanitarnych, wysypisk i utylizacji odpadów, gminnych dróg i mostów, urządzeń sportowo-rekreacyjnych;
3) podejmowanie działań i wykonywanie czynności związanych z pełnieniem przez Gminę funkcji inwestora dla inwestycji finansowych z budżetu, a w szczególności:
a) przygotowywanie propozycji do planów wieloletnich i rocznych w zakresie inwestycji,
b) przygotowanie wymaganej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
c) załatwianie spraw związanych z opracowaniem dokumentacji,
d) uzyskiwanie pozwoleń na budowę, modernizację lub remont,
e) zapewnienie nadzoru inwestorskiego i kierownika budowy,
f) współpraca z wykonawcami, dostawcami, usługodawcami oraz inspektorami nadzoru inwestorskiego przy realizowanych inwestycjach,
g) dokonywanie przekazywania placu budowy,
h) przeprowadzanie przetargów na realizację inwestycji,
i) zawieranie z wykonawcami stosownych umów na realizację inwestycji,
j) nadzór nad terminowością realizacji umów,
k) bieżące informowanie o występowaniu nadzwyczajnych sytuacji w procesie realizacji inwestycji (konieczność przeprojektowania dokumentacji, wstrzymania robót, katastrofy itp.),
l) bieżąca analiza kształtowania się kosztów inwestycji oraz sprawdzanie i uzgadnianie kalkulacji szczegółowych,
m) sporządzanie sprawozdań ze stanu realizacji inwestycji oraz sporządzanie końcowych zestawień kosztów,
n) organizowanie odbioru robót i przekazanie obiektów użytkownikom,
o) dokonywanie przeglądów w czasie rękojmi i gwarancji, rozliczanie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
p) opracowywanie rozliczeń finansowych zadań inwestycyjnych, w tym: opracowanie dowodów OT oraz współpraca z referatem finansowym w zakresie opracowania dowodów PT,
q) prowadzenie dokumentacji dot. współuczestnictwa ludności w partycypowaniu kosztów inwestycji,
r) ustalanie w formie decyzji jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku budowy urządzeń infrastruktury technicznej i pobieranie tej opłaty (opłata adiacencka),
s) stała współpraca z referatem finansowym w zakresie planowania inwestycji i rozliczenia projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych.
2. W zakresie gospodarki przestrzennej
1) planowanie, wykonywanie i koordynacja prac związanych ze sporządzeniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
2) prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmianami;
3) ewidencja zatwierdzonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
4) prowadzenie uzgodnień planów zagospodarowania przestrzennego w toku ich sporządzania, organizowanie konsultacji społecznych dotyczących planów zagospodarowania przestrzennego i ustaleń w planach oraz wykładanie planów do publicznego wglądu;
5) zamieszczanie w publicznie dostępnych wykazach decyzji i innej dokumentacji określonej przepisami o ochronie środowiska;
6) sporządzanie decyzji w sprawach opłat i roszczeń związanych z uchwalaniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
7) zbieranie wniosków o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
8) wydawanie wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania przestrzennego;
9) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego;
10) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie naliczenia jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia planu miejscowego i pobieranie tej opłaty (opłata planistyczna), zgodnie z uchwałą Rady Gminy;
11) wydawanie opinii w formie postanowienia w kwestii zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego;
12) współpraca ze stanowiskiem ds. gospodarki nieruchomościami w sporządzaniu uzasadnienia do sprzedaży działek gminnych w trybie bezprzetargowym;
13) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem granic Gminy i miejscowości oraz nadawaniem nazw miejscowościom;
14) nadzorowanie umieszczania i utrzymywania w należytym stanie tabliczek z nazwami ulic i placów na obszarze gminy;
1) przygotowywanie zadań inwestycyjnych i remontowych, w tym: budowa, modernizacja oraz ochrona nawierzchni ulic, chodników, placów i mostów;
2) nadzór nad oznakowaniem poziomym i pionowym dróg;
3) nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w pasie dróg, w tym zieleni przydrożnej (koszenie, czyszczenie poboczy);
4) wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg oraz zaliczania ich do kategorii dróg gminnych i powiatowych, w tym przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zaliczenia dróg do kategorii gminnych;
5) prowadzenie ewidencji dróg gminnych i obiektów mostowych;
6) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa osób lub mienia;
7) uzyskiwanie zezwoleń na zmianę organizacji ruchu na drogach gminnych;
8) usuwanie uszkodzeń powstałych w wyniku klęsk żywiołowych na drogach i mostach,
9) opiniowanie propozycji likwidacji dróg wydzielonych geodezyjnie;
10) konserwacja kanalizacji deszczowej w sposób zapewniający utrzymanie w sprawności technicznej kanałów i studzienek rewizyjnych, w tym oczyszczanie wpustów ulicznych;
11) opiniowanie i uzgadnianie przebiegu tras urządzeń infrastruktury podziemnej.
4. W zakresie administrowania budynkami Gminy, w tym Urzędu:
1) nadzór i kontrola w zakresie remontów budynków gminnych;
2) nadzór nad utrzymywaniem obiektów gminnych, budynków, budowli i urządzeń, w tym place zabaw, w stanie technicznym zgodnie z obowiązującymi przepisami m.in. Prawa budowlanego, w tym zlecanie dokonywania przeglądów technicznych, prowadzenie książek obiektu budowlanego;
3) nadzór nad zabezpieczeniem i oznakowaniem budynków i budowli będących własnością gminy, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, w tym stwarzających zagrożenie dla zdrowia lub życia;
4) nadzór nad zgodnym z przepisami zabezpieczeniem i oznakowaniem nieruchomości gminnych, stanowiących zagrożenie dla zdrowia i życia, w tym nieruchomości na których znajdują się oczka wodne, stawy, kąpieliska, inne obszary wodne, stosownie do ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych;
5) nadzór nad instalacjami gazowymi, ciepłowniczymi, wodno-kanalizacyjnymi, elektrycznymi w budynkach gminnych, zlecanie przeglądów, okresowych pomiarów;
6) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem posiadania certyfikatów energetycznych;
7) dbałość o urządzenia grzewcze i prądotwórcze, zgłaszanie awarii i podejmowanie działań koniecznych do ich usunięcia;
8) nadzorowanie i kontrolowanie pracy skazanych, skierowanych w celu wykonywania kary ograniczenia wolności oraz prac społecznie użytecznych w Urzędzie Gminy,
9) nadzorowanie i kontrolowanie prac społecznych przez nieletnich kierowanych przez właściwego prezesa sądu rejonowego.