-->
Redaktor BIP
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
Codziennie w godzinach pracy Urzędu, pokój nr 2A.
1. W zakresie gospodarki nieruchomościami:
1) tworzenie zasobów nieruchomości gruntowych na potrzeby gminy oraz ich zwiększanie poprzez nabywanie nieruchomości w formie przewidzianej prawem, w tym:
a) komunalizacja mienia Skarbu Państwa z mocy prawa i na wniosek,
b) przejmowanie majątku rolnego Skarbu Państwa z mocy prawa,
c) występowanie o bezpłatne przekazywanie gruntów na cele publiczne,
d) prowadzenie postępowań o zasiedzenie,
2) regulowanie stanów prawnych nieruchomości gminnych, w tym dróg gminnych, doprowadzanie do zgodności własności gminnych z faktycznym użytkowaniem na gruncie;
3) przygotowywanie wieloletnich i rocznych planów nabywania i gospodarowania mieniem komunalnym;
4) przygotowywanie informacji o stanie mienia komunalnego;
5) prowadzenie ewidencji nieruchomości należących do zasobu nieruchomości gminy;
6) opracowywanie projektów uchwał w sprawach określania zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania i wynajmowania, wyrażania zgody na sprzedaż bezprzetargową i innych przewidzianych prawem należących do kompetencji Rady Gminy;
7) przygotowywanie projektów i realizacja zarządzeń Wójta Gminy o wykonywaniu prawa pierwokupu;
8) prowadzenie spraw w zakresie sprzedaży, zamiany, oddawania w użytkowanie wieczyste, użyczania, dzierżawy lub najmu nieruchomości gminnych oraz naliczanie stosownych opłat i ich egzekwowanie;
9) przygotowywanie propozycji określenia kryteriów sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy, prowadzenie spraw dotyczących zwrotu bonifikaty,
10) przygotowywanie propozycji stawek czynszu za najem i dzierżawę nieruchomości stanowiących własność gminy (polityka czynszowa);
11) wnoszenie o zakładanie ksiąg wieczystych nieruchomości gminnych oraz wnioskowanie o dokonywanie w nich zmian;
12) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o przekazaniu gruntów gminnych w zarząd jednostkom organizacyjnym oraz zezwoleń na zawarcie umów o przekazaniu nieruchomości między tymi jednostkami;
13) ustalanie wartości gruntów, budynków, lokali i urządzeń – zlecenie biegłym dokonywania wyceny i sporządzania opinii;
14) składanie deklaracji podatkowych w imieniu gminy;
15) prowadzenie spraw w zakresie przejmowania nieruchomości przez gminę na podstawie umowy przekazania (KC);
16) prowadzenie spraw związanych z ochroną własności nieruchomości oraz wynagrodzeniem za bezumowne korzystanie z nieruchomości;
17) podawanie do publicznej wiadomości wykazów nieruchomości do sprzedaży (dzierżawy, najmu) oraz ogłoszeń o przetargach, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
18) organizowanie przetargów w sprawach sprzedaży, dzierżawy, najmu nieruchomości;,
19) prowadzenie ewidencji umów dzierżaw, najmu i użyczenia, przekazywanie kopii umów do referatu finansowego oaz zawiadomień o zawarciu umowy do pracownika ds. wymiaru podatków i opłat;
20) prowadzenie egzekucji należności z tytułu dochodów z majątku gminy, realizowanych na stanowisku prac;,
21) prowadzenie spraw w zakresie stosowania ulg w cywilnoprawnych należnościach budżetowych;
22) prowadzenie spraw związanych z rozkładaniem na raty oraz umarzaniem zaległości z tytułu czynszu;
23) współpraca ze Starostwem Powiatowym w zakresie wynikającym z przepisów o ewidencji gruntów i budynków, w tym wnioskowanie o aktualizowanie danych i dokonywanie zmian w ewidencji zgodnie ze stanem faktyczny;,
24) sporządzanie dowodów księgowych dotyczących mienia komunalnego w zakresie zbywania i nabywania;
25) organizowanie działań i przygotowanie postępowań wywłaszczeniowych nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele publiczne;
26) udzielanie informacji i wydawanie kopii AWZ;
27) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia gminnego, w tym współpraca z firmami brokerskimi i ubezpieczycielami, zawieranie polis ubezpieczeniowych.
2. W zakresie ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i Kodeksie cywilnym, w tym:
1) prowadzenie spraw w zakresie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy;
2) prowadzenie spraw w zakresie zapewnienia lokali zastępczych, zamiennych, najmu socjalnego lokali mieszkalnych;
3) sporządzanie protokołów przed wydaniem lokalu najemcy, określającego stan techniczny i stopień zużycia instalacji i urządzeń;
4) sporządzanie projektów umów pozwalających wprowadzić najemcy ulepszenia i sposób rozliczania z tego tytułu;
5) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem lokalu po okresie najmu oraz wzajemnych rozliczeń;
6) prowadzenie spraw o odszkodowania wobec osób zajmujących lokale bez tytułu prawnego;
7) prowadzenie spraw związanych z rozkładaniem na raty oraz umarzaniem zaległości z tytułu czynszu, prowadzenie windykacji należności z tytułu najmu.
3. W zakresie rolnictwa:
1) współpraca z organizacjami doradztwa rolniczego i ochrony roślin, organizacjami rolniczymi;
2) uczestniczenie w komisjach powoływanych do szacowania strat w uprawach rolnych na skutek wystąpienia klęski żywiołowej.